Veelgestelde vragen

Zijn de lichaamsverzorgingsproducten van Lavido veilig te gebruiken tijdens een zwangerschap?
Lavido produceert zijn producten in overeenstemming met Amerikaanse en Europese voorschriften voor consumentenveiligheid en al onze producten zijn dermatologisch getest om de veiligheid te garanderen. We raden aan om elk product vóór gebruik op een klein stukje huid te testen om er zeker van te zijn dat een bepaald product geschikt is voor jou.

Welke van je producten zijn veganistisch-vriendelijk?
Lavido produceert niet langer producten met bijenwas of zeewier, maar sommige van onze oudere voorraad bevatten wel een paar producten met deze ingrediënten. Echter, 95% van onze producten zijn veganistisch. Nieuwe producten die worden ontwikkeld, zijn volledig veganistisch. Lees meer over hoe Lavido in een veganistische levensstijl past in dit artikel.

Welke van de Lavido-producten zijn glutenvrij?
Lavido-producten bevatten geen tarwe. We raden aan om elk product vóór gebruik op een klein stukje huid te testen om er zeker van te zijn dat een bepaald product geschikt is voor jou.

Zijn uw producten geschikt voor een gevoelige huid?
Alle Lavido-producten zijn dermatologisch getest, hoewel niet hypo-allergeen getest worden. Als je een gevoelige huid hebt, raden we aan om elk product vóór gebruik op een klein stukje huid te testen om er zeker van te zijn dat een bepaald product geschikt is voor je.

Waarom varieert de kleur van het product?
Lavido gebruikt een grote verscheidenheid aan planten, waarvan de meeste biologisch geteeld zijn. Als gevolg van veranderingen in klimaat, bodem en andere omgevingsfactoren kunnen planten in kleur variëren, wat zal leiden tot enige variatie in productkleur. Kleurvariatie heeft geen invloed op de kwaliteit en de actieve aard van de planten en of producten.

Heeft Lavido een beleid met betrekking tot chemische ingrediënten in producten? Bijvoorbeeld parabenen.
Ja. We hebben een “GEEN lijst” van ingrediënten die we niet in onze producten zullen gebruiken: minerale olie, aardolie, siliconen, SLS, parabenen en synthetische kleurstoffen. Ons doel is om schone, effectieve, natuurlijke producten te produceren door de best mogelijke ingrediënten te selecteren en te gebruiken.

Heeft Lavido een beleid voor het gebruik van GGO-ingrediënten in uw producten?
Lavido gebruikt geen genetisch gemodificeerde planten en / of ingrediënten.

Past Lavido dierproeven toe?
Lavido test niet op dieren.

Wat is het verschil tussen “biologisch”, “gecertificeerd biologisch” en “natuurlijk”?
Organische certificering is gerelateerd aan overheidsinstanties die van land tot land verschillen; en, in de Verenigde Staten, van staat tot staat. Het is ons doel bij Lavido om organische ingrediënten te gebruiken waarvan we kunnen bevestigen dat ze zijn gecertificeerd door gerenommeerde en best practice wereldwijde instanties; om ervoor te zorgen dat het natuurlijke en organische ingrediënt dat we voor onze producten selecteren, zijn geplant, geteeld en geoogst volgens de hoogste wereldwijde normen die beschikbaar zijn.

Wat is de Lavido-ingrediënten-commitment?
Wij geloven dat productiemethoden niet minder belangrijk zijn dan het eindproduct en dat samenwerking met lokale en een internationale teler absoluut noodzakelijk is. We kiezen onze leveranciers zorgvuldig en we zijn nauwgezet als het gaat om de ingrediënten die we gebruiken. Bij het kiezen van bloemenessenties en oliën, hechten wij het grootste belang aan de kwaliteit van de grondstoffen.

Waar kan ik Lavido-producten kopen?
Je kunt Lavido-producten kopen in onze online winkel via www.lavido.nl. Ons netwerk van vertrouwde resellers wordt voortdurend uitgebreid. Bezoek onze contactpagina om winkels te vinden of om rechtstreeks bij Li Lavi te bestellen. Lees hier meer.

Waar bezorgen jullie?
Lavido verzendt online bestellingen via de webshop in Europa. Verzending is nu mogelijk naar België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Oostenrijk, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Neem contact op met ons voor aankopen buiten de Europese Unie of naar landen die hier niet worden vermeld.

Wat is het retourbeleid?
Je kunt een product altijd retourneren, mits je dit binnen 14 dagen na ontvangst doet (de “wachttermijn”) (en, indien van toepassing, alleen als het product nog verzegeld is). Stuur een e-mail naar info@lavido.nl om producten te retourneren. Na bevestiging door ons dien je het product binnen 5 dagen terug te sturen. We zullen het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw geretourneerde product volledig terugbetalen.

Kosten voor retourzendingen zijn voor eigen rekening.

Tijdens de terugtrekkingsperiode moet je zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Je verwijdert alleen de verpakking en gebruikt het product voor zover dit nodig is om vast te stellen of u het product wilt behouden.

Moet ik me registreren op uw website?
Je hoeft je niet te registreren. Door persoonlijke gegevens te registreren, wordt het bestelproces wel eenvoudiger.

Wanneer je je voor de eerste keer aanmeldt en registreert bij onze site, kun je jouw accountinformatiepagina aanmaken met daarin contact- en bezorginformatie. We slaan zelf geen creditcard-gegevens op. Eenmaal ingevoerd, worden gegevens opgeslagen in jouw account en hoef je ze niet opnieuw in te voeren wanneer je een volgende bestelling plaatst.

Je kunt jouw bestelgeschiedenis volgen.
Je kunt op elk gewenst moment toegang krijgen tot accountgegevens en die accountgegevens bewerken.
Je kunt abonnementen bijwerken.

Hoe gaat Lavido de door mij verstrekte informatie gebruiken?
Je kunt erop vertrouwen dat persoonlijke gegevens vertrouwelijk blijven en dat wij onze database niet delen of gegevens doorgeven aan andere bedrijven. Voor meer informatie bekijk je ons privacybeleid.

Waarom moet ik mijn e-mailadres invoeren?
Lavido gebruikt jouw e-mailadres als identificatiemiddel, omdat dit voor jou volledig uniek is. We sturen per e-mail informatie over de status van je bestelling en schoonheidstips, speciale aanbiedingen en meer indien aangegeven.

Hoe kan ik contact met Lavido opnemen als ik een probleem heb?
Neem bij vragen gerust contact met ons op via info@lavido.nl. Let op: het personeel is alleen beschikbaar om te antwoorden tussen 08.30 uur en 18.00 uur van maandag tot vrijdag.

Ontvang onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwe producten en exclusieve aanbiedingen

0
0